فهرست خودروهای مجاز وارداتی ؛ ورود برندهای جدید
 
classic car
 

در این فهرست تعدادی از خودروهای کره‌ای، آلمانی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی، فرانسوی و سوئدی مجوز ورود به ایران را در سال‌جاری به‌دست آورده‌اند، حال آنکه برندهایی همچونبی‌ام‌و، هیوندای موتور، آلفا رومئو، ای‌بی‌تی، سایک موتور، سانگ یانگ، دایملر، کیا موتورز، تویوتا موتور، جیلی، رنو، فولکس واگن، میتسوبیشی، هوندا، دانگ فنگ و ولوو در فهرست یاد شده به چشم می‌خورد.

بر اساس فهرست خودروهای مجاز که سازمان توسعه تجارت منتشر کرده تا پایان سال‌جاری، 102 خودرو مجوز واردات به بازار ایران را به‌دست آورده‌اند و وارد‌کنندگان تنها می‌توانند نسبت به واردات خودروهای یاد شده اقدام کنند.

# اما علاوه براین خودروها ، در بین لیست براساس مجوزی که ورزشکاران دریافت کردند نام های معتبری ثبت شده است .

Land_Rover-Range_Rover_Sport_2013_1600x1200_wallpaper_01

دولت دهم در ماه‌های پایانی کار خود، مجوزی طلایی و با قیمت میلیاردی را به عنوان تشویق به ورزشکاران و مدال آوران المپیک و سایر مسابقات ورزشی داد تا در مقابل مدالی که برای کشور به ارمغان آورده‌اند، خودرویی لوکس وارد کنند، مجوزی که کمتر کسی به آن دسترسی دارد. نکته حائز اهمیت در این مصوبه آن است که برخلاف شرایط واردات خودرو از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی که باید شرایط خاصی را رعایت کند، ورزشکاران دارای این مجوز، می توانند خودروهایی را وارد کنند که می تواند در ایران نیز نمایندگی فروش و ارایه خدمات پس از فروش نداشته باشد.

بار اولی که این مصوبه از سوی دولت صادر شد، در آن فهرست خودروهایی جای داده شده بود که حجم موتور آنها بالای 2500 سی سی بود، یعنی همان شرطی که واردات خودرو را آزاد می کند، به این معنا که هم اکنون تنها واردات خودروهایی به کشور مجاز است که حجم موتور آنها کمتر از 2500 سی سی باشد. اما در گام بعد، وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتراض به این مصوبه برای مجاز بودن واردات خودروهایی با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی، دولت این مصوبه را اصلاح کرد و تنها واردات خودروهایی را مجاز دانست که حجم موتور آنها کمتر از 2500 سی سی باشد که البته این اصلاحیه تنها شامل ورزشکاران دارای امتیاز ویژه دو شد.

بنابراین ورزشکاران امتیاز ویژه یک اجازه ورود خودروهای  2500-3500  سی سی و ورزشکاران امتیاز ویژه دو اجازه ی ورود خودروهای پایین 2500 سی سی را دارند .

Ford-Mustang_2013_1600x1200_wallpaper_23

البته زمزمه هایی مبنی بر ابطال این مصوبه از سوی دولت جدید نیز به گوش می رسد، به نحوی که دولت جدید قصد دارد این مجوز را باطل کند، اما نکته حائز اهمیت این است که خبرها از بخش ثبت سفارش واردات حکایت از آن دارد که بیشتر ورزشکاران ثبت سفارش خودروی وارداتی خود را انجام داده اند و شاید زمانی که دولت بخواهد این مصوبه را ملغی اعلام کند، دیگر خیلی دیر باشد.

فهرست خودروهای مجاز وارداتی ورزشکاران ویژه یک

فاقد نمایندگی فروش: الدزموبیل، دایملر، کرایسلر، پنتلی، داج، فراری، لندرور، فورد

دارای سابقه نمایندگی فروش: سوبارو، بنز، بی ام و، تویوتا، هیوندایی، لکسوس، نیسان، اپل، کیا، هیوندا، رنو، آئودی، فولکس

فهرست خودروهای مجاز وارداتی ورزشکاران ویژه دو

فاقد نمایندگی فروش: الدزموبیل، دایملر، کرایسلر، پنتلی، فراری، داج، فورد، لندرور

دارای سابقه نمایندگی فروش: بنز، بی ام و، تویوتا، هیوندایی، کیا، هوندا، جیلی، سانگ یانگ، رنو، فولکس

براساس آمار گمرک در سال گذشته، معادل 44 هزار و 341 دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و 84 میلیون دلار وارد کشور شد. در چهار ماهه نخست امسال هم واردات خودرو به کشور از نظر تعدادی و ارزشی به ترتیب پنج و 9/1 درصد افزایش یافته و به 12 هزار و 640 دستگاه و 266 میلیون دلار رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی های خودرویی و آدرس khodro_shenasi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 40
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 16940
تعداد مطالب : 388
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1